ماندگاری بلیچینگ دندان

بلیچینگ در لغت به معنای سفید کردن هر چیزی می باشد . در دنیای  دندانپزشکی

ماندگاری بلیچینگ دندان

بلیچینگ در لغت به معنای سفید کردن هر چیزی می باشد . در دنیای  دندانپزشکی نیز بلیچینگ دندان به معنای سفید کردن دندان ها است که به روش های مختلفی انجام می شود  . اما مراحل انجام آن چگونه است ؟ ماندگاری بلیچینگ دندان چه میزان می باشد ؟ با ادامه مطلب همراه باشید .

مراحل انجام بلیچینگ دندان

به بیان ساده بلیچینگ حاصل ماده پراکسید هیدروژن است ، این ماده با انواع راه ها ساخته می شود و روی سطح دندان قرار گرفته می شود . با روش ها مختلف این ژل فعال می شود برای فعال نمودن آن از حرارات ، گرما ، نور ، لیزر و … استفاده می شود .

بعد از فعال شدن این ماده از خود اکسیژن آزاد می کند . این اکسیژن به شکستن رنگدانه ها می شود . در واقع این رنگدانه ها با مصرف مواد غذایی ، نوشیدنی هایی مانند قهوه ، نشکافه ، چایی ، استعمال دخانیات و … ایجاد شده اند . این رنگدانه ها که روی دندان قرار می گیرند یک نوع دمولکول به شکل حلقوی هستند .  با شکستن مولکول ها رنگ سابق را نخواهند داشت بنابراین رنگ دندان خود به خود سفید تر می شود .

تفاوت بلیچینگ و جرم گیری دندان

یکی از متداول ترین سوالاتی که برای مردم ایجاد می شود ، تفاورت بلیچینگ با جرمگیری دندان می باشد . جرمگیری به معنای پاکسازی یک سری از رسوب های می باشد که روی سطح دندان ها قرار گرفته شده اند .

اما در روش بلیچیگ رنگدانه ها را که با استفاده از دلایل مختلفی به سطح دندان ها چسبیده شده اند با استفاده از یک سری مواد شیمیایی اکسید می کنند به همین طریق این مواد از سطح دندان ها جدا می شوند .

انواع روش های بلیچینگ دندان

بیلیچینگ دندان به دو روش بلیچینگ خانگی و بلیچینگ در مطب انجام می شود . در ادامه به معرفی این دو روش می پردازیم :

روش بلیچینگ در خانه

روش بلیچینگ دندان یک روش قطعی برای تغییر رنگ دندان نمی باشد . در این روش باید مواد مخصوص بلیچنگ خریداری شود  و به مدت معلوم و مقدار مشخص روی دندان ها قرار بگیرد . توجه داشته باشید توضیحات شرکت سازنده را در هنگام مصرف رعایت نمایید .ماندگاری روش بلیچینگ دندان در خانه نسبت به بلیچینگ دندان در مطب کمتر می باشد .

اگر بلیچینگ در منزل و تحت نظر دندانپزشک انجام شود مشکلی نخواهد داشت .

روش بلیچنگ دندان در مطب

در این روش بلیچینگ با غلظت بالا استفاده می شود . یک محافظ روی لثه قرار گرفته می شود به علت بالا بودن بودن غلظت ممکن است به لثه ها آسیب وارد شود . این محافظ از سوزش در ناحیه لثه جلوگیری می کند .

برای اینکه بلیچینگ دندان ماندگاری بیشتری داشته باشد بهتر است بهداشت دندان به خوبی رعایت شود . افرادی سیگاری و یا افرادی که عادت هایی مانند مصرف مدام قهوه دارند بلیچینگ دندان ماندگاری بالایی نخواهند داشت .

معایب آسیب بلیچینگ دندان

بسیاری از افراد معتقد هستند مواد موجود در بلیچینگ دندان به مینای دندان و یا خود دندان آسیب وارد می کند . اما طبق تحقیقات انجام شده اگر بلیچینگ دندان زیر نظر پزشک انجام شود و تمام اصول و مراقبت های و حساسیت های مورد نیاز دندان های شما رعایت شود این مواد مشکل و یا آسیبی به دندان وارد نمی کنند . ژل بلیچینگ روی رنگدانه های دندان اثر می کند و کوچکترین آسیبی به مینای دندان وارد نمی کند . بلیچینگ دندان اگر توسط دندانپزشکی که مهارت بالایی دارد انجام شود عوارضی نخواهد داشت . گاهی ممکن است بلیچینگ موجب حساسیت شود که این مشکل بعد از گذشت یک اللی دو هفته از بین می رود .

تاثیر مهارت دندانپزشک در بلیچینگ دندان

یکی از ابتدایی ترین سوالات ممکن میزان تاثیر گذاری مهارت دندانپزشک می باشد . برای پاسخ به این سوال باید گفت هرچه مهارت دندانپزشک بالاتر باشد در نتیجه حساسیت های بعد از بلیچینک گاهی می یابد . اندازه استفاده و مدت زمان آن به خوبی رعایت می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو نوبت

جهت رزرو نوبت با شماره های زیر تماس بگیرید

09128828830

09128828830

و یا از طریق برگه تماس با من اقدام کنید